100 jaar herinnering in één blikje

1911 – NIVEA CREME was oorspronkelijk verpakt in een geel blikje. Het was de eerste crème die voor iedereen betaalbaar was.

1922 – Het art nouveau-uiterlijk met de wijnstronk is nog ver verwijderd van het blauw dat later werd gebruikt.

1925 – De lancering van het blauwe blikje met witte letters.

1928 – Sindsdien zijn het blauwe blikje, de unieke geur en de zijdeachtige textuur nagenoeg onveranderd gebleven.

1931 – Het schoonheidsideaal veranderde naar een actieve, gezond uitziende huid. Dat weerspiegelt zich ook in de witte letters.

1935 – Dit jaar werd het moderne, strakke lettertype voor het eerst toegepast.

1949 – De introductie van het nieuwe lettertype, dat tot aan de dag van vandaag het handelsmerk van NIVEA is.

1959 – Voor het eerst wordt het woord ‘Creme’ cursief geschreven, om het merk meer emotionele lading te geven.

1970 – Het ‘blauwe blikje’ dat tot op de dag van vandaag wordt gebruikt, wordt op de markt gebracht. De witte cirkel is volledig verdwenen.

Een potje NIVEA CREME uit 1993

2007 – Tot aan de dag van vandaag is de crème in het blauwe blikje een van de meest succesvolle huidverzorgingsproducten aller tijden.