Hoe cellulitis verminderen?

Wil je weten hoe je van cellulitis af kan geraken? Lees alle tips en trucs, inclusief oorzaken en behandelingen.

Hoe cellulitis verminderen?

Cellulitis is een volkomen natuurlijk en normaal verschijnsel. Toch willen veel mensen weten hoe ze cellulitis verminderen, omdat ze zich er ongemakkelijk door kunnen voelen. Als gevolg hiervan is het gebruikelijk om te willen weten hoe je van cellulitis afgeraakt en hoe je cellulitis kan verminderen. Hieronder onderzoeken we hoe je cellulitis krijgt en hoe je van cellulitis op je dijen af geraakt. Lees verder om meer te weten te komen over cellulitis en hoe je cellulitis kan verminderen.

Waarom verschijnt cellulitis?

Cellulitis is het resultaat van vetcellen onder de huid die de oppervlaktelaag van de huid omhoog duwen. Wanneer deze vetcellen zich ophopen en de huid omhoog duwen, trekken de bindvezels die de huid aan de onderliggende spieren hechten naar beneden, waardoor de huid gaat knikken en indeuken.

De vetcellen en het bindweefsel in de dermatologische laag van vrouwen zitten verticaal, terwijl ze bij mannen kriskras door elkaar zitten, wat misschien een van de redenen is waarom vrouwen eerder tekenen van cellulitis vertonen dan mannen. Het vet van vrouwen is ook meestal verdeeld over de dijen, heupen en billen, veel voorkomende gebieden voor cellulitis.

Weten hoe je cellulitis krijgt en wat de oorzaken ervan zijn, kan nuttig zijn om te begrijpen hoe je het kan verminderen.

Wat is cellulitis? En is het wegwerken en verminderen van cellulitis eigenlijk wel mogelijk?

Niemand hoeft zich ooit te schamen dat hij of zij cellulitis heeft of dat het iets is waar je van af moet. Cellulitis is volkomen normaal en is iets dat meer dan 90% van alle vrouwen (die meer aanleg hebben voor cellulitis dan mannen) tot op zekere hoogte hebben. Cellulitis ontstaat wanneer vetcellen onder de huid tegen het bindweefsel drukken, waardoor er putjes in de huid ontstaan. Door de manier waarop cellulitis ontstaat, is het bijna onmogelijk om het thuis volledig te verminderen, maar er zijn wel een paar dingen die je thuis kan doen om cellulitis te helpen verminderen.

Er is een cellulitis gradatie schaal - mild, matig, ernstig. Uiteraard geldt: hoe milder de aandoening, hoe gemakkelijker het is om cellulitis te verminderen. 

 

 

Wat veroorzaakt cellulitis?

Hoe krijg je cellulitis? Wat cellulitis eigenlijk veroorzaakt en hoe het verschijnt is niet helemaal bekend, maar er wordt gespeculeerd dat het onder andere bestaat uit:

Hormonen

Men denkt dat hormonen één van de belangrijkste oorzaken van cellulitis zijn, vooral bij vrouwen. Naarmate vrouwen ouder worden, begint hun natuurlijke oestrogeenniveau te dalen en met het begin van de menopauze kan ook de bloedtoevoer naar het bindweefsel afnemen. Minder bloedtoevoer betekent dat er minder zuurstof bij de cellen komt om collageen te produceren, waardoor regeneratie en herstel worden vertraagd. Als de bindweefselcellen verzwakken, wordt vet erdoorheen zichtbaarder

Genen

Genetica draagt bij aan zaken als iemands metabolisme, vetverdeling en bloedcirculatie, die allemaal kunnen bijdragen aan de vorming van cellulitis. Hierdoor hebben sommige mensen meer genetische aanleg voor het krijgen van cellulitis dan anderen. 

Een ongezonde levensstijl

Slechte voeding en te weinig lichaamsbeweging kunnen de kans op het ontstaan van cellulitis vergroten. Dit komt omdat een ongezonde levensstijl betekent dat je meer kans hebt om vetcellen op te hopen die op de huid gaan drukken, waardoor er putjes ontstaan. Bovendien heeft langdurig stilzitten invloed op je bloedsomloop, en een gebrek aan doorbloeding beperkt de regeneratie en het herstel van je lichaam. Te veel eten van bepaalde voedingsmiddelen, zoals verwerkte, suikerrijke of zoute producten, kan ook de kans op cellulitis vergroten.

Slechte bloedcirculatie

Een gezonde bloedsomloop betekent dat we de energie en voedingsstoffen leveren die onze cellen nodig hebben om te regenereren en te herstellen. Zonder een goede bloedsomloop kan onze huid zwakker worden, wat betekent dat de kans groter is dat er cellulitis ontstaat.

Leeftijd

Naarmate we ouder worden, wordt de huid dunner en minder elastisch, waardoor ook de kans op cellulitis toeneemt. Veel mensen beginnen cellulitis te zien vanaf hun 25e tot hun 35e. Oestrogeen heeft een invloed op de bloedvaten, dus als het begint af te nemen, verlies je receptoren in je bloedvaten en dijen, wat een verminderde circulatie veroorzaakt die kan leiden tot cellulitis op de dijen.

Stress

Experts geloven dat stresshormonen zoals cortisol ook een factor kunnen zijn. Stress heeft een ingrijpend effect op het lichaam, onder meer op de spijsvertering en de lever, en kan cellulitis verergeren. Stress kan ook bijdragen aan factoren die cellulitis kunnen veroorzaken, zoals een slecht dieet, te veel alcohol drinken of roken. Lichaamsbeweging en goed eten kunnen helpen om het stressniveau te verlagen en zijn ook een goede verdediging tegen cellulitis. 

Hoe cellulitis verminderen? - Cellulitis behandeling

Dus u wilt graag weten hoe u van cellulitis op benen en andere plekken afkomt? Helaas, zonder onder het mes te gaan is het een bijna onmogelijkheid om het volledig uit te roeien. Hoe je cellulitis kan verminderen is een iets ander verhaal en er zijn een paar dingen die je kunt proberen om het minder te laten overheersen. Lees onze tips over hoe cellulitis verminderen: 
 

1) EET GEZOND OM CELLULITIS TE VERMINDEREN

Het eten van een ongezond dieet dat vol zit met giftige stoffen en vet zal de opbouw van vetweefsel onder je huid bevorderen en bijdragen aan cellulitis. Het eten van veel volkoren voedingsmiddelen en vezels zal helpen bij het verwijderen van gifstoffen uit je lichaam. Het is ook aan te raden te veel zout te vermijden, omdat dit kan leiden tot uitdroging en zwelling - beide factoren dragen bij aan cellulitis. Caloriearm eten helpt je ook om vet te verbranden, wat kan bijdragen aan het ontstaan van cellulitis.

2) BLIJF GEHYDRATEERD OM CELLULITIS TE VERMINDEREN

Ons lichaam bestaat voor bijna 60% uit water en zonder water kan onze huid zwakker, dunner en verschrompeld worden. Wanneer de huid uitgedroogd is, zal cellulitis eerder zichtbaar worden, dus veel water drinken kan de elasticiteit van de huid verbeteren, wat zal helpen cellulitis te verminderen.    

3) DROOG BORSTELEN OF MASSEREN OM CELLULITIS TE VERMINDEREN

Droog borstelen of masseren is een goede manier om lymfedrainage te bevorderen - een proces dat de vetlaag ontdoet van opgehoopte gifstoffen. Droog borstelen verhoogt de circulatie en exfolieert de huid; het wordt ook verondersteld te helpen bij het afbreken van vetophopingen onder de huid die cellulitis kunnen veroorzaken.

Om van cellulitis op dijen en benen te verminderen, kunt u de getroffen gebieden twee keer per dag masseren of borstelen, 's ochtends en 's avonds. Gebruik een droge borstel voor een douche of bad - gebruik een stevige borstel op een droge huid en rol in kleine cirkelvormige bewegingen over de huid. Gebruik na het douchen of baden een bodylotion of vochtinbrengende crème voor een optimaal resultaat. 

U kunt het gebied voor of na een bad of douche zelf masseren om het lymfesysteem te stimuleren en het algemene uiterlijk en de teint van de huid te verbeteren. Gebruik oliën of uw favoriete bodylotion om de huid te voeden. Masseer van onder naar boven en maak cirkelvormige bewegingen.

4) NEEM VOLDOENDE LICHAAMSBEWEGING OM CELLULITIS TE VERMINDEREN

Om cellulitis op dijen en benen weg te werken, moet je je onderlichaam zo veel mogelijk trainen - al is het maar een paar keer per week 20 minuten. Regelmatig bewegen zal helpen om uw bloedstroom te verhogen en vet te verbranden - beide dingen die zullen helpen om zich te ontdoen van cellulitis.

5) DRAAG MINDER VAAK STRAKKE KLEDING OM CELLULITIS TE VERMINDEREN

Te lang en te vaak strakke kleding dragen kan de bloedcirculatie belemmeren, waardoor cellulitis eerder de kop opsteekt.

6) GEBRUIK EEN HUIDVERSTERKENDE CRÈME OM CELLULITIS TE VERMINDEREN

Hoewel de hoofdoorzaak van cellulitis dieper ligt dan alleen de huid, kan een zwakke, verslapte en ondervoede huid cellulitis veel erger doen lijken. Een gebrek aan collageen in de huid kan betekenen dat de huid zwakker is en meer kans heeft om vet door te laten dringen. Probeer onze NIVEA Q10PLUS Verstevigend + Silhouet Body Crème om de huid te verstevigen,

7) Vermijd stress

Hormonen spelen een belangrijke rol bij cellulitis en oestrogeen is niet de enige boosdoener. Leren omgaan met stress is een essentieel hulpmiddel. Stress doet het cortisolniveau stijgen, wat het verschijnen van cellulitis bevordert. Het beheersen van stress en het verlagen van het cortisolniveau kan helpen bij het leren hoe je cellulitis op benen en andere gebieden kan verminderen. 

Maak tijd vrij voor jezelf - dit kan een yogales zijn, een uurtje met een boek of een lekker bad - om je lichaam en geest te ontspannen. Ademhalingsoefeningen kunnen ook helpen als je je bijzonder angstig voelt. 

8) Exfoliëren

Gebruik een lichaamsscrub op de cellulitis op dijen of benen om dode huidcellen te verwijderen en de doorbloeding te stimuleren, wat kan helpen cellulitis te verminderen.

9) Vermijd zout voedsel

Zout, vet en suikerrijk voedsel kan bijdragen aan cellulitis op de benen door vetcellen in ons lichaam op te bouwen die ontstekingen kunnen veroorzaken. Sterk gezouten voedsel kan weefselzwelling bevorderen waardoor cellulitis erger kan lijken na een zoute maaltijd.

Hoe kan je cellulitis verminderen op de dijen en de benen?

De dijen en de rest van de benen zijn bijzonder vatbaar voor cellulitis. Veel vrouwen krijgen het na de puberteit - en het heeft niets te maken met gewicht. 

Stimuleer het lymfestelsel
Een traag lymfestelsel kan cellulitis veroorzaken of verergeren, en dat is waar een lichaamsborstel of scrub van pas komt. Het masseren van een scrub of het zachtjes borstelen van het gebied kan helpen om de bloed- en lymfedrainage te stimuleren. Om verandering te zien, moet dit regelmatig worden gedaan. 

Eet veel groenten 
Het eten van groene, bladgroenten en het vermijden van bewerkte voedingsmiddelen en alcohol zal ook helpen om cellulitis op dijen en benen te verminderen.

HUIDVERSTEVIGING MET NIVEA OM CELLULITIS TE VERMINDEREN

Hoewel onze crèmes wonderen kunnen verrichten voor je huid, is cellulitis niet echt een huidprobleem, dus kunnen ze het niet uitroeien. Toch helpen onze NIVEA Q10 producten de huid te verstevigen en te verstevigen, zodat cellulitis kan verminderen. Probeer onze Q10 Verstevigende Good-Bye Cellulite Gel voor een complete huidverzorgingsroutine die de huid verstevigt en cellulitis doet verminderen.

Oefening en verzorging voor cellulitis - Natuurlijke behandeling cellulitis

In de zomer een korte broek of een mooi rokje dragen is maar half zo leuk als de gevreesde putjes op je benen waarschijnlijk te zien zijn. Pak cellulitis dus tijdig aan: breng je benen en billen weer in vorm met een speciaal afgestemd oefenprogramma en deze verzorgingstips die kunnen helpen bij het verminderen van cellulitis.

CELLULITIS: HIER IS HOE JE CELLULITIS KAN VERMINDEREN EN JE HUID GLADDER MAAKT:

  • Het bestrijden van cellulitis is voor veel vrouwen een echte zorg.
  • De hinderlijke inkepingen verdwijnen niet van de ene dag op de andere. Start je anti-cellulitis programma in de winter, zodat je huid op tijd voor het bikiniseizoen weer mooi is.
  • Fietsen, joggen en de stepmachine zijn je bondgenoten op de weg naar een mooiere huid. Want lichaamsbeweging spant niet alleen de spieren aan, het maakt ook je huid glad.
  • Door speciale maatregelen te nemen tegen cellulitis ondersteun je de versteviging van het weefsel: Onze NIVEA Q10-lijn heeft een verstrakkend en versterkend effect en kan het verschijnen van cellulitis verminderen.
  • Cafeïne verhoogt de veerkracht van de buitenste laag van de huid. Scrubben met koffiedik zuivert ook en stimuleert de doorbloeding van de cellen.
  • Douche afwisselend met koud en warm water. Bij koud water trekken de bloedvaten samen en bij warm water zetten ze weer uit. Dit bevordert de bloedcirculatie en het weefsel wordt steviger.
  • Richt u met de douchekop op het getroffen gebied - dat kan dus bijvoorbeeld cellulitis op de dijen of cellulitis op de benen zijn - voor een extra stimulans.

TRUCS VOOR EEN STRAKKERE HUID - UW ACTIEPLAN OM CELLULITIS TE VERMINDEREN
- Massages verbeteren de bloedsomloop en stimuleren de lymfestroom. Masseer de huid van je billen en benen met een scrubhandschoen of een cellulitisborstel. 
- Pas op voor spataderen: voordat u ze behandelt, moet u met uw huisarts overleggen.
- Ongeveer een keer per week een alkalisch bad nemen zuivert en ontgift het hele lichaam. Voeg ongeveer vier eetlepels alkalisch zout toe aan uw badwater en neem de tijd om te genieten van de helende werking van het bad. 
- Onze huid is een weerspiegeling van ons lichaam. Als we gezond zijn, straalt dat van binnenuit. Als je veel vitamines en een evenwichtig dieet eet - is dat te merken! Verminder cellulitis van binnenuit door zoutarm voedsel te eten. Zout absorbeert water in het lichaam, wat resulteert in opgeblazen weefsel. Breng uw eten daarom op smaak met aromatische kruiden.
- Groenten die rijk zijn aan kalium, zoals broccoli, peulvruchten en spinazie, zorgen er ook voor dat overtollig weefselvocht wordt weggespoeld.

VERSTEVIG UW HUID, ZELFS TIJDENS HET DOUCHEN
Uw programma om uw huid strakker te maken begint 's ochtends onder de douche. Gebruik een douchegel of een vochtinbrengende crème voor onder de douche die is ontwikkeld om de huid strakker en steviger te maken.

REGELMATIGE LICHAAMSBEWEGING - DE BESTE MANIER OM CELLULITIS TE VERMINDEREN

Cellulitis kan je al verminderen met een paar eenvoudige oefeningen - als je ze consequent volhoudt. Hoewel cellulitis bij iedereen kan ontstaan, zelfs bij mensen die regelmatig sporten, kan lichaamsbeweging helpen om een specifiek gebied waar je cellulitis hebt, strakker te maken, meestal je benen, billen en buik. Probeer deze routines om die gebieden te helpen verstevigen:

Alles wat je nodig hebt is een oefenmat.
Ga op uw rug liggen en doe uw benen omhoog. Buig beide knieën in een rechte hoek met een handbreedte ruimte ertussen. Til nu uw heupen op en strek één been naar voren. Tel langzaam tot tien en wissel dan van been. Slechts tien regelmatige herhalingen van deze oefening elke dag zal uw figuur en het uiterlijk van uw huid meetbaar veranderen. 

Strakkere bovenbenen:

Ga zijwaarts op een oefenmat liggen en buig het onderbeen lichtjes. Strek nu het bovenbeen en til het op terwijl u uitademt. Houd het even in de lucht en laat het dan weer zakken terwijl u inademt. Wissel na 20 herhalingen van kant.

Deze vormen van lichaamsbeweging kunnen ook helpen om cellulitis te verminderen
- Yoga
- Aërobe oefeningen zoals hardlopen of fietsen 
- HIIT - hoge intensiteit interval training - verhoogt uw hartslag en helpt u meer vet te verbranden
- Krachttraining - waaronder squats en lunges en gewichten